Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد جست و جوی گوگل

مرورگرها زير ذره‌بين

مثلث

ریاضی و کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم پایه

مرورگرها زير ذره‌بين

پايگاه Tom’s Hardware در ارزيابي‌هاي دوره‌اي خود از مرورگرهاي اينترنت، مقاله رقابت 4 مرورگر اول را منتشر کرد.در اين مقاله مرورگرهاي فايرفاکس نسخه 22، کروم نسخه 27، IE نسخه 10 و اپرا نسخه 12 شرکت داشتند. علاوه بر اين‌ها اپرا با نسخه جديدي با عنوان Next نيز حضور داشت که شرکت نروژي سازنده آن موتور نمايش و موتور جاوا اسکريپت خود اپرا را که با نام‌هاي Presto و Carakan شناخته مي‌شدند، کنار گذاشته و از جايگزين آن‌ها به نام‌هاي Blink و V8 که گوگل سازنده آن‌ها است، استفاده کرده است. پايگاه Tom’s Hardware در آزمايش‌هاي خود از پلتفورم Windows 8 روي پردازنده Core i5 نسخه Ivy Bridge استفاده کرده است و البته در اين آزمايش‌ها خبري از Safary نيست.

آزمايش اول مربوط به سرعت باز شدن تا به ثبات رسيدن برنامه مرورگر است که ابتدا با يک Tab صورت گرفت و در آن IE10 رتبه اول، فايرفاکس رتبه دوم، اپرا 12 رتبه سوم را اخذ کردند. دو مقام انتهاي فهرست به اپرا Next و کروم اختصاص پيدا کرد. در آزمايش سرعت اجرا با هشت Tab فايرفاکس در رتبه اول، اپرا 12 دوم، کروم سوم، اپرا Next چهارم و IE10 در مقام آخر قرار گرفتند. اين آزمايش‌ها در دو حالت Hot و Cold صورت گرفت که حالت Cold مربوط به زماني است که مرورگر براي بار اول پس از شروع ويندوز اجرا مي‌شود و حالت Hot مربوط به اجرا شدن دوباره مرورگر در ويندوز پس از بسته شدن برنامه آن است که در Hot Start جابه‌جايي در جدول وجود داشت. در ميانگين زمان اجرا فايرفاکس رتبه اول، IE10 دوم، اپرا 12 سوم، اپرا Next چهارم و کروم در آخر قرار گرفتند.

آزمايش بعدي زمان بارگذاري صفحه‌هاي اينترنتي است که در دو حالت 1 صفحه و 40 صفحه است. در آزمايش بارگذاري 1 صفحه، کروم و پسر عمويش يعني اپرا Next در مقام اول و دوم قرار گرفتند. اپرا 12، IE10 و فايرفاکس در رتبه‌هاي بعدي ايستادند. در آزمايش بارگذاري 40 صفحه، اپرا 12 و Next در مقام اول و دوم، IE10 سوم و فايرفاکس چهارم و کروم در مقام آخر ايستادند.آزمايش بعدي مربوط به عملکرد JavaScript و DOM بود که در امتياز ترکيبي کروم در مقام اول و پسرعمويش اپرا Next در رتبه دوم و فايرفاکس در رتبه سوم قرار گرفتند. اپرا 12 و IE10 در مقام‌هاي بعدي آمدند.در نتايج کلي بررسي عملکرد HTML5 و CSS3 کروم مقام اول، فايرفاکس دوم، IE10 سوم و اپرا Next و اپرا 12 در مقام‌هاي بعدي قرار گرفتند.در آزمايش استفاده از سخت‌افزار گرافيکي کروم در مقام اول، فايرفاکس دوم، اپرا Next سوم، IE10 چهارم و بالاخره اپرا 12 در رتبه پنجم قرار گرفتند. آزمايش‌هاي ديگري نيز بررسي شدند که در نهايت مرورگر اينترنتي فايرفاکس نسخه 22 با در اختيار داشتن بالاترين امتياز در مجموع آزمايش‌هاي صورت گرفته برنده اين ميدان شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی)